ING araştırdı, birikimi nereye koyduklarını buldu!

ING Türkiye’nin 2025 Yılı Tasarruf Eğilimleri Araştırması Sonuçları Açıklandı

ING Türkiye, 2011 yılından bu yana düzenlediği “Türkiye Tasarruf Eğilimleri Araştırması”nı, finansal sağlık konusunda katkı sağlamak amacıyla yürüttüğü NielsenIQ iş birliği ile yeniledi. Araştırmanın 2025 yılı birinci çeyrek sonuçları ise açıklandı.

GENÇLER ARASINDA TASARRUF İSTEĞİ AZALDI

Yapılan araştırmaya göre, 2025 yılının ilk çeyreğinde tasarruf edenlerin oranı %54 olarak gerçekleşti, yani her iki kişiden biri tasarruf yapıyor. Bu oran, son iki çeyrekle benzerlik gösteriyor.

18-24 yaş grubundaki katılımcıların tasarruf isteğinde bir düşüş yaşandığı görülürken, 25-44 yaş grubundakilerde tasarruf isteği son üç çeyrek boyunca artmış durumda. Katılımcıların %46’sı tasarruf yapıyor ve bu kesime yapılan bir ankette, yakın zamanda tasarruf etmeyi planlayanların oranı %29’a yükseldi. Bu oran, bir önceki çeyrekteki düşüşün ardından artmış durumda, yani insanların tasarruf yapabileceğine olan inançları güçlenmiş.

DÜZENLİ TASARRUF YAPANLARIN SAYISI ARTTI

Araştırmanın dikkat çeken diğer bir sonucu ise, düzenli olarak tasarruf yaptığını belirten katılımcı sayısındaki belirgin artış. Önceki çeyreğe göre bu kategoride %7’lik bir artış yaşandı ve bu oran %86’ya yükseldi.

Tasarruf yapmanın en büyük nedenleri ise şunlar:

  • %43: “Geleceğe yatırım”
  • %21: “Beklenmedik durumlara karşı güvence”

Evde başka kişilerle yaşayanlarda tasarruf yapma oranı %21’e yükselirken, bu oran kadınlarda %25 iken erkeklerde %17 oldu.

BİRİKİM İÇİN HEDEF YASTIK ALTILAR

Tasarruf edenler arasında yastık altında birikim yapma eğilimi yine belirgin şekilde öne çıkıyor. Son iki çeyrekte “yastık altı birikim” en çok tercih edilen birikim yöntemi oldu. Yüzde %31’lik oranla “yastık altı altın ve değerli taş/metal” ile “yastık altı döviz ve TL nakit” birinci sırada yer aldı. Bu yatırım araçlarından sonra en çok tercih edilenler ise sırasıyla %19 ile “TL vadeli mevduat” ve yine “altın, değerli taş ve metal hesapları” oldu. Yani her 3 kişiden biri yastık altını tercih ederken, her 5 kişiden biri mevduat hesaplarını seçti.

YATIRIM TERİCİHLERİ NELER?

Tasarruf edenlerin tercih ettikleri yatırım araçları ve oranları şu şekilde:

  • %18 hisse senetleri
  • %11 bireysel emeklilik fonları
  • %5 kripto varlıklar

“Yastık altı” ile birikim yapma eğilimi en fazla 55 yaş üstü kesimde görülüyor.

GETİRİ BEKLENTİSİ UZUN VADEYE YÖNELDİ

Araştırma, getiri beklentilerine ilişkin çarpıcı sonuçlar da ortaya koydu. Uzun vadeli getiri beklentisi %46’ya yükselirken, orta vadeli getiri beklentisi %35’e geriledi.

Finansal durumlarından memnun olanların oranı %42 olurken, “harcamalarımı kontrol ediyorum” diyenlerin oranı ise %69’a çıktı.

Yatırım ürünleri hakkında bilgi sahibi olanların oranı %52 oldu. Bu oran, erkeklerde %60 iken kadınlarda %47 olarak gerçekleşti.

Related Posts

14 yıl sonra uyanan Bitcoin cüzdanları piyasayı salladı: 2,5 milyar dolarlık transfer

14 yıl sonra uyanan Bitcoin cüzdanları piyasayı salladı: 2,5 milyar dolarlık transfer

Milyonlar borç batağında! Türk halkının kredi borcu ortaya çıktı

Zafer Partisi Genel İdare Kurulu Üyesi ve Sosyal Güvenlik Uzmanı Mehmet Akif Cenkci, ekonomik kriz nedeniyle kamu borçlarını ödeyemeyen milyonlarca vatandaş için kapsamlı bir yapılandırma düzenlemesi talep etti. Cenkci, vatandaşların zor durumda …

Bakan Bolat açıkladı: Yurtdışı alışverişinde yeni dönem!

Ticaret Bakanlığı, yurtdışı alışveriş sitelerine yönelik yeni bir zorunluluğu devreye aldı. Türkiye’ye satış yapan platformlar artık ülkede temsilci bulundurmak zorunda olacak.

Doğu Akdeniz’deki illerin 6 aylık ihracatı 4,8 milyar doları aştı

Hatay, Mersin, Adana ve Osmaniye’den ocak-haziran döneminde 4 milyar 820 milyon 190 bin dolarlık dış satım yapıldı.

Kamu bankalarının verdiği krediler Meclis’te: ‘Çiftçiye değil yöneticiye kredi’

TBMM Genel Kurulu’nda, Yeni Yol Partisi’nin kamu bankalarının verdiği kredilerin araştırılması amacıyla verdiği araştırma önergesi reddedildi. CHP Karabük Milletvekili Cevdet Akay, “Kamu bankalarındaki üst düzey yöneticiler, yönetim kurulu üyeleri …

İflas etti sanılmıştı! Aslında hiç gitmemiş, efsane nostaljiyle geliyor

Bir dönemin ikonik dondurma markası Panda, uzun süren sessizliğin ardından yeniden raflardaki yerini almaya başladı. İflas ettiği sanılan marka, aslında sektördeki yoğun rekabet nedeniyle pazar payını kaybetmişti. Ancak üretime ara vermeden varlığını …