Ankara Eğitim-Sen 1 Numaralı Şube Başkanı Mehmet Aydoğdu, Mamak’taki imam hatip okullarının kontenjan ve binalarının boş kaldığını, buna karşılık binaların diğer okullara tahsis edilmediğini, mevcut okullarda ise yığılma nedeniyle ikili eğitime geçildiğini aktardı. Aydoğdu, yoğunluk nedeniyle ders süresinin 30 dakikaya düşmesini eleştirerek; “Devletin olanağı var ama kullanmıyor. Ders süresi düşürülünce eğitimde eşitsizlik ortaya çıkıyor. Böyle çözüm mü olur?” dedi.
Bakan Tekin yazı gönderdi, Ankara’daki 2 ilçede ders süresi 30 dakikaya düşürüldü
Milli Eğitim Bakanlığı, Bakan Yusuf Tekin’in imzasıyla okullara yazı gönderdi. İlgili yazıda; yık-yap veya güçlendirme kapsamına alınarak başka bir okulun binasına taşınan ya da öğrenci yoğunluğu nedeniyle ikili eğitim yapan okullarda ders süresinin 30 dakikaya düşürülebileceği belirtildi.
Ankara Eğitim-Sen 1 Numaralı Şube Başkanı Aydoğdu, Ankara Mamak’taki ders sürelerinin 30 dakikaya düşürülmesinin nedeninin imam hatip binalarının boş kalması ve kontenjan dolduramaması nedeniyle diğer okulların tercih edilmesi olduğunu açıkladı.
Kapatılan imam hatip okulları binalarının diğer okullara tahsis edilmediğini ve boş bir şekilde bekletildiğini aktaran Aydoğdu, bu sebeple okullarda yoğunluk olduğunu, ders süresinin düşürüldüğünü aktardı.
“Eğitimde eşitsizliğe neden olacak”
Aydoğdu’nun açıklamaları şöyle:
“Anlatılması gereken bir müfredat var. 30 dakikada anlatılması imkansız. Öğretmen girdi, yoklama aldı, öğrenci yerleşti derken ders biter. Öte yandan başka okullarda 40 dakika ders yapılıyor hala. Eğitimde eşitsizliğe neden oluyor. Bu çocukların hepsi aynı sınava girecek. Birisi 30 dakika ders aldığı için yetersiz kalırken diğeri 40 dakikalık ders almış olarak girecek sınava.
Boş imam hatip okulları var. Mamak’ta bir tanesi kapandı mesela ve binası boş duruyor. Oraları inatla imam hatip olarak tutmaya devam ediyor. Veliler çocukları imam hatibe göndermek istemiyor, diğer okullarda yoğunluk oluyor. Mehmet Çekiç Ortaokulu etrafında boş okullar var, kullanılmıyor. Örneğin; 19 Mayıs İmam Hatip Ortaokulu kapandı, binası boş. Fakat binası diğer okullara tahsis edilmediğinden Mehmet Çekiç Ortaokulu’ndaki öğrenciler ikili eğitime geçti ve ders süresi 30 dakikaya indirildi.”
“Devletin olanağı var ama kullanmıyor”
Ders süresinin düşmesinin verimliliği etkileyeceğini belirten Aydoğdu, “Veliler ne yapacak, zaten ekonomik kriz var. Dershaneler, etüt merkezleri pahalı. Devletin olanağı var ama kullanmıyor. Ders süresi düşürülünce eğitimde eşitsizlik ortaya çıkıyor. Böyle çözüm mü olur?” ifadelerini kullandı.
“Yunanistan’da Müslüman, Türkiye’de gavur tohumu”; Kayıp bir kuşağın hikâyesi ‘Mübadele’ |